Laustsen elsker sukkerafgifterne

  • 19. januar 2012 04:00
  • Af: Karsten Lauritzen MF?er Venstre, Østergade 32, 9800 Hjørring

Tema

Vis/skjul flere...

Avisannonce

Annonce

Annonce

DEBAT

I gårsdagens udgave af Nordjyske Vendsyssel stiller socialdemokraten Bjarne Laustsen pludselig spørgsmålstegn ved sin egen regerings nye sukkerafgifter. Artiklen udstiller endnu engang Laustsens og Socialdemokraternes hykleri; man siger ét og gør noget helt andet.21. december sad han nemlig i folketingssalen og stemte sukkerafgiften igennem sammen med resten af det røde flertal. Men nu - blot 27 dage senere - forsøger han at tage afstand fra beslutningen. Det ville være dejligt, hvis Laustsen ikke blot ville vise politisk mod når det drejer sig om efterlønnen, men også når det drejer sig om konkrete nordjyske arbejdspladser. Der er dog åbenbart grænser for, hvor meget han vil stå ved sine holdninger.

Jeg var også til stede i folketingssalen den 21. december, og her stemte jeg imod sukkerafgiften sammen med resten af Venstres folketingsgruppe. Venstre mener nemlig ikke, at vi skal sende arbejdspladser ud af Danmark, og vi mener heller ikke, at det skal være dyrere at være dansker. Derfor er sukkerafgiften forkert.

Hvis Bjarne Laustsen vil stå ved sin kamp mod sukkerafgifter og andre erhvervsfjendske tiltag fra regeringen, så vil jeg meget gerne samarbejde. Indtil da bør han stoppe det politiske hykleri og erkende, at sammen med resten af det røde flertal erkende, at de elsker de nye sukkerafgifter.

Print artikel

Kommenter denne artikel

25. jan 2012 kl. 05:40 jens Holm

Læs/besvar

Smart, smart K. Lauritzen. Hvad så med fedtafgifterne og alle de andre. NOxen ligger jo oven også på Jeres... Havde de været der, så stod det ikke så galt fat til. eller ví havde allerede tabt T U S I N D E R af arbejdsplads. T U-USINDER K. L. Hykleriet får da mindst begge veje...

Læs/besvar

25. jan 2012 kl. 07:23 Søren T. Kristiansen

Læs/besvar

  VKO gik til smertegrænsen. Din regering går over den. Fedtafgiften er noget møj, men fordi VKO kvajede sig behøver S,SF, R, EL vel ikke kvaje videre.  

Læs/besvar

25. jan 2012 kl. 18:55 jens Holm

Læs/besvar

Enig Søren Kristiansen. Folk skal knaldes direkte over personskatten. Jeg er helt med på adfærdsregulerende skat, men her er der tale om at gå over gevind.kun for at kradse penge ind. Det skal være sådan, at det kan betale sig for dem, der tjener over en million, at gå ned i løn. Pengene skal så tages via selskabsskatterne. Det er mig dybt ufatteligt, at man kun får vistnok 11 mia ind den vej. Et langt stykke ad vejen er en bruttoindkomst på mere end 1 million det samme som, man så stjæler fra andre. Så meget er et menneskes arbejdsindsats ikke værd. Ja, så skal denne million jo naturligvis reguleres efter købekraft, inflation og den slags.

Læs/besvar

25. jan 2012 kl. 19:58 Søren T. Kristiansen

Læs/besvar

Hold da op. Nu kom socialisten Jens Holm da ud af skabet. Igen Jens vil jeg opfordre dig til at google lidt. 20 % af de rigeste betaler 42 % af alle skatteindtægter. Mener du virkelig at vi skal bede de 20% om at flytte til udlandet. Kan du tage over hvor de slipper Jens. Jeg mener er det dig der skal styre Mærsk ??  

Læs/besvar

25. jan 2012 kl. 20:33 Marianne Ørum

Læs/besvar

p; VKO gik også langt over smertegrænsen, og banede vejen, både økonomisk og mentalt, for den regering vi har nu. Og kun få forsøgte at råbe vægt i gevær. Og efter valget gav vi politikerne frie hænder til at fortsætte. Eneste forskel er, at farven er skiftet fra blå til rød. Men ingen kunne da være i tvivl om, hvad S, SF, R, EL stod for. De kvajer ikke videre. De laver de fejl, danskerne valgte dem ind til at lave. Det er ikke politikerne der har kvajet sig. De har blot brugt den magt, danskerne blindt har ladet dem tage. Det var befolkningen, der kvajede sig. Men ja. Hykleriet når næsten uanede højder, hver gang Karsten Lauritzen udtaler sig. Men han formår dog alligevel at overgå sig selv, næsten hver gang.

Læs/besvar

26. jan 2012 kl. 08:13 Nulle

Læs/besvar

nbsp; VKO gik også langt over smertegrænsen, og banede vejen, både økonomisk og mentalt, for den regering vi har nu. Og kun få forsøgte at råbe vægt i gevær. Og efter valget gav vi politikerne frie hænder til at fortsætte. Eneste forskel er, at farven er skiftet fra blå til rød. Men ingen kunne da være i tvivl om, hvad S, SF, R, EL stod for. De kvajer ikke videre. De laver de fejl, danskerne valgte dem ind til at lave. Det er ikke politikerne der har kvajet sig. De har blot brugt den magt, danskerne blindt har ladet dem tage. Det var befolkningen, der kvajede sig. Men ja. Hykleriet når næsten uanede højder, hver gang Karsten Lauritzen udtaler sig. Men han formår dog alligevel at overgå sig selv, næsten hver gang.[/quote] Hvordan kan det være,danskernes skyld ..Foreskellen ligger i,at hvis det,havde været blå stue,der havde fremlagt div. foreslag om besparelser,havde de røde bare råbt på social retfærdighed m.m.,nu når det er rød stue,der kommer med meget af blå bloks politik, glider det åbenbart bedre ned ,yselvom at hele rød blok har taget r .... godt og grundigt på deres vælgere

Læs/besvar

26. jan 2012 kl. 17:50 Marianne Ørum

Læs/besvar

Dit indlæg er et eneste paradoks: loks politik. I denne tråd, ikke mindst over afgifterne. Men du skriver selv, hvilket jeg er enig med dig i, at meget af det svarer til blå bloks politik. Altså er det OK når blå blok fører den politik. Men ikke at rød blok fører blå bloks politik. [quote user="Nulle"]yselvom at hele rød blok har taget r .... godt og grundigt på deres vælgere[/quote] Rød blok har vist aldrig lagt skjul på at Deres mål er socialismen og at komme helt ind i befolkningens privatsfære. Hvis Deres vælgere føler sig snydte, kan det da kun være fordi Deres politik ikke er tilstrækkelig rød. Men ligner blå bloks, næsten til forveksling. Og det helt store paradoks er, at du forsvarede blå bloks politik med næb og klør. Men tager afstand fra rød bloks næsten tilsvarende politik. Så jo. Det var befolkningen der kvajede sig. Fordi befolkningen ikke fik stoppet VKO?s socialistiske, formynderiske forbudspolitik, mens man havde chancen. VKO skræmte og manipulerede danskerne til at acceptere elle tro på staten over individet. Så da valget kom, var der kun to muligheder at vælge imellem: et fravalg af VKO?s forbudsdanmark eller et tilvalg af rød bloks socialisme. Danskerne lod sig lokke til at fravælge friheden. Og med mindre det engang så frihedselskende folk går ind for et totalitært samfund, kvajede danskerne sig. For nu er det for sent.

Læs/besvar

26. jan 2012 kl. 22:52 Nulle

Læs/besvar

/p> I er ved at gå i selvsving over rød bloks politik. I denne tråd, ikke mindst over afgifterne. Men du skriver selv, hvilket jeg er enig med dig i, at meget af det svarer til blå bloks politik. Altså er det OK når blå blok fører den politik. Men ikke at rød blok fører blå bloks politik. [quote user="Nulle"]yselvom at hele rød blok har taget r .... godt og grundigt på deres vælgere[/quote] Rød blok har vist aldrig lagt skjul på at Deres mål er socialismen og at komme helt ind i befolkningens privatsfære. Hvis Deres vælgere føler sig snydte, kan det da kun være fordi Deres politik ikke er tilstrækkelig rød. Men ligner blå bloks, næsten til forveksling. Og det helt store paradoks er, at du forsvarede blå bloks politik med næb og klør. Men tager afstand fra rød bloks næsten tilsvarende politik. Så jo. Det var befolkningen der kvajede sig. Fordi befolkningen ikke fik stoppet VKO?s socialistiske, formynderiske forbudspolitik, mens man havde chancen. VKO skræmte og manipulerede danskerne til at acceptere elle tro på staten over individet. Så da valget kom, var der kun to muligheder at vælge imellem: et fravalg af VKO?s forbudsdanmark eller et tilvalg af rød bloks socialisme. Danskerne lod sig lokke til at fravælge friheden. Og med mindre det engang så frihedselskende folk går ind for et totalitært samfund, kvajede danskerne sig. For nu er det for sent.[/quote] Fru Grum,jeg tror faktisk,at vi i hovedtrækkende er enige, Jeg mente,at mange fra S.og Sf havde forventet en helt anden politik,efter alle de løfter der blev givet før valget...hvad det bliver efter valget,og hvad der blev lovet,ligger langt fra hvad folk kunne forvente....Forstår ikke,hvorfor folk fra S og Sf.pludselig aceptere den politik som blå stue altid har fremlagt...men hvor er jeg glad for,at en S. regering godt kan se problemet med folks kræve mentalitet uden selv at yde til den fælles kasse

Læs/besvar

26. jan 2012 kl. 22:53 Nulle

Læs/besvar

/p> I er ved at gå i selvsving over rød bloks politik. I denne tråd, ikke mindst over afgifterne. Men du skriver selv, hvilket jeg er enig med dig i, at meget af det svarer til blå bloks politik. Altså er det OK når blå blok fører den politik. Men ikke at rød blok fører blå bloks politik. [quote user="Nulle"]yselvom at hele rød blok har taget r .... godt og grundigt på deres vælgere[/quote] Rød blok har vist aldrig lagt skjul på at Deres mål er socialismen og at komme helt ind i befolkningens privatsfære. Hvis Deres vælgere føler sig snydte, kan det da kun være fordi Deres politik ikke er tilstrækkelig rød. Men ligner blå bloks, næsten til forveksling. Og det helt store paradoks er, at du forsvarede blå bloks politik med næb og klør. Men tager afstand fra rød bloks næsten tilsvarende politik. Så jo. Det var befolkningen der kvajede sig. Fordi befolkningen ikke fik stoppet VKO?s socialistiske, formynderiske forbudspolitik, mens man havde chancen. VKO skræmte og manipulerede danskerne til at acceptere elle tro på staten over individet. Så da valget kom, var der kun to muligheder at vælge imellem: et fravalg af VKO?s forbudsdanmark eller et tilvalg af rød bloks socialisme. Danskerne lod sig lokke til at fravælge friheden. Og med mindre det engang så frihedselskende folk går ind for et totalitært samfund, kvajede danskerne sig. For nu er det for sent.[/quote] Fru Ørum,jeg tror faktisk,at vi i hovedtrækkende er enige, Jeg mente,at mange fra S.og Sf havde forventet en helt anden politik,efter alle de løfter der blev givet før valget...hvad det bliver efter valget,og hvad der blev lovet,ligger langt fra hvad folk kunne forvente....Forstår ikke,hvorfor folk fra S og Sf.pludselig aceptere den politik som blå stue altid har fremlagt...men hvor er jeg glad for,at en S. regering godt kan se problemet med folks kræve mentalitet uden selv at yde til den fælles kasse

Læs/besvar

Se alle kommentarer

Visninger: 25

Hjørringnyt konkurrence

Nordjyske.dk lige nu

Det sker

Alle SportMusikFilmTeaterUdstillingerSøgMangler dit arrangement?
                 
<maj 2012>
mationtofr
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910

Næste Toparrangement

Verdens største bog
Sted
Aalborg Bibliotekerne
Dato
22-05-2012
Læs mere